Tekst  A+  A-

Online Ondernemen

De campagne Online Ondernemen blijft ook in het najaar van 2016 en het voorjaar van 2017 doorlopen. Dit najaar staat het thema ‘Website en content’ centraal. De NBOV is in het najaar van 2015 begonnen met de campagne ‘Online Ondernemen’.

Consumenten kopen steeds meer producten en voedingsmiddelen online, waarbij brood de laatste tijd zelfs een grote groei doormaakt. Dit biedt volop kansen voor ambachtelijke (banket)bakkers. Johan Weggeman, NBOV-beleidsmedewerker Economie & Omgeving: “De online ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op, de spreekwoordelijke trein is al aardig op snelheid en dendert door. Wij denken dat we ondernemers moeten bewegen om nu ook op die trein te springen, omdat ze anders te laat zijn en op het station achterblijven”.

Website en content
In september, oktober en november wordt het thema ‘Website en content’ op verschillende manieren uitgelicht. Zo is op 8 september de Vakgroep Online bij elkaar geweest en staat de workshop door IkOnderneem! voor dinsdag 9 november op het programma.

Een eigen website is vaak het begin van het online proces voor veel ondernemingen, maar waar moet een goede website aan voldoen? Wat voor content kan ik erop plaatsen en waarop zit mijn klant nou wél te wachten? Dit en meer komt aan bod tijdens de workshop van IkOnderneem!. In de Vakgroep Online praten ondernemers met elkaar over hun eigen ervaringen bij dit onderwerp en inspireren en motiveren elkaar.

Verdere activiteiten
Na de bijeenkomsten in het najaar van 2016, gaat de campagne ook volgend jaar door. In 2017 komt de Vakgroep Online twee keer samen op donderdag 26 januari (thema webshop) en donderdag 6 april (thema Social Media). De workshops van IkOnderneem hanteren dezelfde thema’s en vinden plaats op dinsdag 21 maart en woensdag 14 juni. Noteer deze data dus alvast in uw agenda!

De campagne 'Online ondernemen in de bakkerij' staat open voor alle ambachtelijke (banket)bakkers en wordt mede mogelijk gemaakt door het voormalig Productschap Akkerbouw.