Tekst  A+  A-

Ambachtelijke bakker dit najaar opnieuw in de schijnwerpers

06-09-2017

De gezamenlijk imagocampagne van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de NBOV krijgt vanaf 4 september een vervolg. Tot 14 oktober zijn de spots opnieuw te zien en te beluisteren op radio en tv. Ook de posters worden weer door het hele land geplaatst.

In de zomerperiode is de campagne op televisie en radio even gepauzeerd. Ambassadeur Leontien van Moorsel maakte ondertussen vlogs voor de Facebookpagina ‘uw ambachtelijke bakker’. In deze videoboodschappen ging zij op zoek naar de verhalen achter onder andere tompouces, nougat en macarons. 

Bereik eerste campagne
Tussen half april en eind mei was het eerste deel van de campagne te zien en te horen op radio en tv. Maar liefst 1,8 miljoen consumenten hebben de TV-spots bekeken via de publieke zenders. Circa 2 miljoen luisteraars hoorden de radiospot via radiozender 100%NL. Via NPO Gemist en diverse nieuwssites is de spot online ook nog eens zo’n half miljoen keer bekeken. De campagneposter heeft op zo’n 850 plaatsen gehangen en naar schatting hebben ongeveer 4,5 miljoen unieke passanten deze posters gezien. Daarnaast heeft de campagnewebsite uwambachtelijkebakker.nl in de afgelopen maanden haast 6.500 unieke bezoekers gehad en is het aantal volgers op Facebook gestaag gegroeid. Ook de ‘stunts’ waarbij consumenten tompouces, een picknickmand of andere bakkerijproducten konden winnen, waren succesvol. Maar liefst tweeduizend consumenten hebben daaraan deelgenomen.

Vakmanschap
De gezamenlijke campagne is door de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de NBOV opgezet om de sfeer, het vakmanschap en de beleving van de ambachtelijke bakker over te brengen op alle consumenten. Het doel is alle consumenten ervan te overtuigen dat brood en banket wordt gekocht bij de ambachtelijke (banket)bakker.