Campagne 'mag het ietsje minder'

10 december 2023

Op initiatief van de NBOV en samen met INretail, Vakcentrum en 9 andere branches is op 14 november de campagne ‘Den Haag, mag het ietsje minder zijn?’ gestart. Deze campagne richt zich op de nationale politiek met oog op de verkiezingen. Doel is om de politiek te overtuigen van de brede rol van de ‘ondernemer in de winkelstraat’ en om de inhoudelijke programma’s te beïnvloeden.

Juist nu de zetels in de kamer zijn verdeeld is het belangrijk dat we aandacht vagen voor jouw rol als ondernemer in de winkelstraat. Doe, samen met andere ondernemers in jouw winkelstraat, mee aan de campagne: 'Den Haag mag het ietsje minder?'. Hoe je dat doet zie je hieronder. 

Waarom deze campagne 

In de ambachtelijke bakkerijbranche werken bijna 45.000 mensen. In alle winkels in Nederland circa 900.000. Samen leveren zij een grote bijdrage aan Nederland. Zowel economisch als sociaal. Dit wordt te vaak vanzelfsprekend gevonden, omdat een winkel altijd in de buurt is. 

Op initiatief van de NBOV start vandaag de campagne ‘Mag het ietsje minder zijn?’ Dat doen wij samen met bijna alle andere branches in de winkelstraat. Hiermee willen we de meerwaarde van de ondernemer in de winkelstraat breed uitdragen. Doel is dat consumenten ons belang gaan inzien en dat Den Haag onze belangen – en daarmee de belangen van dorp en wijk – hoger op de politieke agenda zet. De politiek moet vaker denken aan het mkb en wij moeten vaker aan tafel zitten als beleid tot stand komt. Wat willen wij? 

Mag dít ietsje minder?
•    Complexe regels
•    Accijnzen en btw
•    Lasten bij zieke medewerkers
•    Loonkosten voor werkgevers
•    Lasten- en regeldruk

En mag dit ietsje meer?
•    Waardering voor ondernemerschap
•    Toegang tot financiering
•    Netto-inkomen voor onze medewerkers
•    Politie-inzet tegen winkelcriminaliteit
•    Investering in winkelgebieden
•    Bescherming tegen hoge huren

Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, werken veel verenigingen samen. ‘Mag het ietsje minder zijn?’ is een campagne op initiatief van de NBOV samen met Vakcentrum en INretail. Daarbij doen ook ANKO, KNS, VNV, Poeliersbond, Techniek Nederland, Dibevo, NSO Retail, NSV en NVER mee aan deze campagne. 

Doe mee en vraag je collega’s in jouw winkelstraat om ook mee te doen!

Maak gebruik van de kans om te laten zien wat het belang van jouw bakkerij is. Je levert immers niet alleen dagverse producten maar je draagt méér bij aan de maatschappij! Dus verdien je ook aandacht van de politiek.
Gebruik je eigen netwerk om deze campagne onder de aandacht te brengen via socials en in jouw winkels. Download de poster in de toolkit die hoort bij jouw winkels. Je ziet daar ook meteen welke branches nog meer meedoen.
 
Via de social post maker kun je standaard foto’s delen of je eigen foto uploaden. Deel de campagnebeelden en -teksten die je daar vindt op jouw LinkedIn-, Facebook- en Instagram-pagina’s.

Gebruik de hashtag #ietsjeminder en #kiesretail bij je berichten. Dan komen deze terecht op de wall of fame van ietsjeminder.nl.
Volg, like, reageer op en deel alle berichten. Op die manier wordt het bereik alleen maar groter. Hieronder nog alle social mediakanalen op een rij:




Laten we samen aan de bel trekken. Want jij, als bakker, ondernemer, en winkelier, bent méér waard!
 

Artikelen / Info en advies
Acrylamidehalte ontbijtkoek vaak te hoog
Artikelen / NBOV
Laat je mening horen: sluit je aan bij het NBOV ledenpanel!
Artikelen / Info en advies
Vanaf 2025 zero-emissiezones in werking