Bijna februari: bij de meeste mensen zijn de goede voornemens alweer weggezakt. Wilt u uw klanten helpen hun voornemens alsnog vol te houden? Gezond en lekker gaan bij bakkerijproducten prima samen! Wijs uw klanten op de gezonde keuze in uw assortiment, presenteer uw assortiment anders dan gebruikelijk, of sluit bijvoorbeeld aan bij de campagne van het Voedingscentrum. En die gezonde keuze geldt niet alleen voor brood: ook bij koek en gebak is er een alternatief! Vijf tips met handige aanknopingspunten om uw klanten nét dat laatste zetje te geven.
Het Voedingscentrum zet in 2019 in op de eetwissel, om mensen aan te sporen gezonder en milieuvriendelijker te eten. Bij de eetwissel verruil je een minder goede keuze voor een keuze uit de Schijf van Vijf. Voor de bakkerijsector is de wissel van wit naar volkoren van belang: het Voedingscentrum promoot dit voor brood, maar ook bij producten als rijst, pasta en wraps. Het filmpje toont in 1 minuut hoe de consument volkorenproducten kan herkennen. U kunt deze stap voor uw klanten vergemakkelijken door een proefpakketje volkorenbrood mee te geven als uw klant wit brood koopt.
Uw bakkerijsoftware geeft niet alleen aan welke allergenen uw producten bevatten, maar ook kunt u het vezelgehalte opzoeken. Door uw producten op vezelgehalte te presenteren, maakt u de gezonde keuze voor de consument makkelijker. Vezels zorgen onder andere voor een goede stoelgang.