Succesvolle Happy Saturday

27 januari 2021

De tweede editie van Happy Saturday, op zaterdag 23 januari, zorgde bij veel van de deelnemende bakkers voor meer klanten in de winkel. De NBOV en de initiatiefnemers van Happy Saturday gaan in de herfst van dit jaar brainstormen om de editie van 2022 verder uit te breiden.

Op de socialmediakanalen Facebook, Instagram en LinkedIn waren zaterdag verschillende mooie voorbeelden van de actie te zien, met de hashtag #happysaturday. Voorbeelden van het beeldmateriaal van deelnemende NBOV-leden is opgenomen in een pdf die u onder dit artikel kunt downloaden.

Toename klanten

Bij veel deelnemende ambachtelijke bakkers leidde de actie afgelopen zaterdag tot meer klanten in de winkel dan gebruikelijk. Zo rapporteerde bakker Lex Brakenhoff in Assendelft 18 procent meer klanten; Arend Kisteman van De Stadsbakker in Zwolle constateerde een toename van 30 procent.

Ambachtelijke (banket)bakkers en chocolatiers in Nederland hebben de zaterdag na Blue Monday uitgeroepen tot Happy Saturday, als positieve tegenhanger van die 'meest deprimerende dag van het jaar'. Vanaf editie 2021 is de NBOV aangesloten bij het initiatief. Voor 2022 wordt gezocht naar nog meer samenwerkingsvormen, zodat Happy Saturday breder in de branche wordt opgepakt.

Overzicht social media Happy Saturday 2021 NBOV-leden

Artikelen / Branche
NBOV in gesprek met het ministerie van SZW
Artikelen / Branche
Energiebesparing en verduurzaming bij bakkerijen
Artikelen / Branche
Succesvolle lobby: extra verhoging minimumloon van de baan