Beheer online- en socialmedia-accounts

21 okt 2020

Social en online media, zoals uw webshop, website, Facebook, Instagram, YouTube of Twitter, zijn inmiddels een onmisbaar communicatie- en verkoopkanaal. Ga daarom regelmatig na of u het aan ‘de achterkant’ goed geregeld heeft - op technisch, organisatorisch en juridisch vlak. 

Een account van uw social en online media is als de sleutel van uw winkel of bakkerij: iemand met een account heeft toegang tot de online-kant van uw bedrijf. U kunt zelf uw social en online media beheren, of dit uitbesteden aan een medewerker of een externe partij, zoals een communicatiebureau of tekstschrijver. Bij een website of webshop heeft u te maken met een provider die de techniek erachter voor zijn rekening neemt, vaak inclusief de benodigde software. In alle gevallen geldt: maak goede afspraken. 

Hieronder leest u tips om zorgvuldig met uw accounts of logins voor online en social media om te gaan, wanneer een medewerker uw social en online media beheert of bij uitbesteding aan externe partijen.

Het hele artikel lezen? Log in of word lid van de NBOV