Verlenging EU-broodcampagne afgekeurd

28 sep 2020

De subsidie-aanvraag die het NBC, namens zeven branchepartijen uit Nederland en België, bij de Europese Commissie heeft ingediend om de huidige broodcampagne Brood uit Europa – Goed Verhaal met drie jaar te verlengen, is helaas niet goedgekeurd. Dit betekent dat er  binnenkort een einde komt aan de aandacht voor brood op TV en radio, social media en de activiteiten op de winkelvloer die in het kader van de campagne in Nederland en België zijn gehouden. 

“Dit is heel zuur voor de sector. Vorige week nog, in de inspiratiesessie ‘Blik van de Meester Boulangers op 2030’ kwam naar voren hoe hard imagoactiviteiten voor de bakkerijsector nodig zijn; om ons verhaal over brood te vertellen en onze passie en trots voor het vak te laten zien!” aldus Frank Janssen, projectmanager van de imagocampagne. “Wij betreuren deze uitkomst, maar laten het er niet bij zitten en  kijken naar een mogelijk vervolg. Op korte termijn wordt samen met de brancheorganisaties uit Nederland en België gekeken naar de mogelijkheid tot een herziene aanvraag”.

 

Over EU Campagne Brood uit Europa. Goed verhaal!

Deze meerjarige campagne is een initiatief van de Nederlandse en Belgische bakkerijsector en heeft als doel om mensen hun liefde voor brood weer terug te geven. De coördinatie is in handen van het Nederlands Bakkerij Centrum. De vele partijen uit Nederland en België die participeren in deze campagne maken het een unieke samenwerking. Namens Nederland participeren: de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB), de Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging (NBOV) en de Vereniging van Nederlandse Bakkerij Fabrikanten (NEBAFA). Namens België participeren de Federatie van Grote Bakkerijen België (FGBB), de vereniging van Belgische Toeleveranciers (UNIFA), de Federatie van Belgische Molenaars (KVBM-ARMB), Bakkers Vlaanderen, Fédération Francophone de la Boulangerie Pâtisserie Glacerie Confiserie Chocolaterie en Instituut Brood & Gezondheid VZW.