Waar voor je geld

21 september 2020

Afgelopen week was ik bij een bijeenkomst over het onderwijs. Al pratende kwamen ook de prijzen van onze producten aan bod. Een collega vertelde vol trots over zijn kaasstengels en de prijs die hij ervoor vroeg. Goudstengels werden ze ook wel genoemd, zei hij. Hij verkoopt er veel en de klant betaalt er graag voor. 
 

‘Beter te duur, dan niet te koop’, zei een ander. Dat zette me aan het denken over de situatie waarin we momenteel ondernemen. Even los van het gemis van de omzet uit het derde kanaal, denk ik dat velen van ons in de winkel goed plussen. We zijn even geen (banket)bakkers meer, maar delicatessenwinkels. Consumenten komen bij ons om zichzelf te verwennen in het weekend, of voor de zelfgemaakte lunch op een thuiswerkdag. Daarnaast zijn wij weer de betrouwbare ondernemer op de hoek, de lokale producent die weet wat hij met zijn grondstoffen doet.

Iets wat exclusief en goed is, mag best duurder zijn

Wij maken exclusieve producten waar momenteel veel vraag naar is. En iets wat exclusief en goed is, mag best wel duurder zijn.

Nog drie maanden en dan is het weer 1 januari. Voor mij altijd het moment om te bepalen wat we met de prijzen gaan doen. Afgelopen jaar hebben we niets gedaan, maar dit jaar gaan ze zeker omhoog, want we moeten niet te goedkoop worden. Uiteraard moeten we ervoor zorgen dat de consument waar voor zijn geld krijgt: een goed, ambachtelijk, exclusief en betrouwbaar product.

Bij de NBOV willen we ook dat de leden waar krijgen voor hun geld. Of nog mooier, dat ze hun lidmaatschap min of meer terugverdienen. Achter de schermen wordt er daarom hard gewerkt, zodat alle leden straks nog meer dan nu kunnen profiteren van hun lidmaatschap. We houden jullie op de hoogte!

Artikelen / Branche
NBOV in gesprek met het ministerie van SZW
Artikelen / Branche
Energiebesparing en verduurzaming bij bakkerijen
Artikelen / Branche
Succesvolle lobby: extra verhoging minimumloon van de baan