Voorkom dat klanten straks niet meer kunnen pinnen

10 december 2019

CCV, een Nederlandse leverancier van betaaloplossingen zoals pinautomaten, waarschuwt dat ondernemers hun klanten misschien niet meer kunnen laten pinnen. Dat kan gebeuren als CCV, of een andere leverancier van betaaloplossingen, niet op tijd de identiteit kan vaststellen van de ondernemer die bij hen betaaloplossingen afneemt.

 

Alle financiële instanties moeten namelijk volgens de Wet Financieel Toezicht weten wie hun klanten zijn. Daarvoor moet u als afnemer van een betaaloplossing bepaalde gegevens doorgeven, zoals de naam van de eigenaar van de onderneming en waarvoor u bijvoorbeeld de pinautomaat gebruikt.

CCV geeft aan dat veel ondernemingen die gegevens nog niet (volledig) hebben aangeleverd. Als deze ontbreken of onvolledig zijn, moeten financiële instanties de dienstverlening staken. Dat betekent dat wanneer u bijvoorbeeld een pinautomaat van CCV gebruikt, uw klanten niet meer kunnen pinnen.

Tot voor kort moesten alleen nieuwe klanten van deze bedrijven zich identificeren. Inmiddels zijn ook de bestaande klanten aan de beurt. CCV stuurt haar klanten daarover een e-mail met een link naar een digitale vragenlijst. Neemt u betaaloplossingen af van een ander bedrijf? Neem dan contact op met uw eigen leverancier.

Zie ook de website van CCV

Artikelen / Branche
NBOV in gesprek met het ministerie van SZW
Artikelen / Branche
Energiebesparing en verduurzaming bij bakkerijen
Artikelen / Branche
Succesvolle lobby: extra verhoging minimumloon van de baan