Personeelsadministratie

Van iedere (nieuwe) medewerker leg je een personeelsdossier aan. Hoe je dat overzichtelijk doet, lees je in de checklist. Ook de eerste werkdag van de nieuwe medewerker verdient je aandacht. Het heeft daarom veel voordelen om een introductiebeleid op te stellen en te gebruiken. Een werknemer die zorgvuldig wordt ontvangen en ingewerkt, weet al snel wat er van hem of haar wordt verwacht. Maak ook duidelijk hoe de communicatielijnen binnen het bedrijf lopen en wat de gewoontes, veiligheids- en huishoudelijke regels zijn. Een nieuwe medewerker is daardoor eerder productief.

Hieronder download je handige documenten met betrekking tot een nieuwe medewerker, personeelsdossier en loonbeslag.

Vragen over personeelsadministratie?

Op deze pagina vind je veel handige checklists en stappenplannen. Heb je daarna nog vragen? Laat het ons weten.

Het hele artikel lezen?

Wachtwoord resetten
Lid worden

Geniet van alle voordelen die een NBOV-lidmaatschap te bieden heeft