Kabinet schaft compensatie transitievergoeding af per 2027
Het kabinet is voornemens om per 1 januari 2027 de compensatieregelingen voor de transitievergoeding af te schaffen. Dat betekent dat werkgevers deze kosten straks volledig zelf moeten dragen.
Voor veel ondernemers in de ambachtelijke bakkerijsector betekent dit een extra financiële last, terwijl de uitdagingen op het gebied van personeel, stijgende kosten en regeldruk al groot zijn.
De NBOV is het hier niet mee eens en zet zich actief in voor de belangen van de branche. Wij zijn volop in gesprek met politiek en beleidsmakers om de gevolgen voor bakkers onder de aandacht te brengen en pleiten voor behoud van een eerlijke en werkbare regeling.
Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
Wij horen graag hoe het afschaffen van deze compensatie jouw onderneming raakt. Jouw praktijkervaring helpt ons om onze lobby kracht bij te zetten.
Deel je ervaringen of zorgen met ons via info@nbov.nl.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Bakkerszaken is dé nieuwsbrief voor de ambachtelijke bakkers. Hierin vind je al het nieuws en ontwikkelingen die voor jou als ondernemer op dit moment belangrijk zijn. Ook als je geen lid bent van de NBOV kan je Bakkerzaken ontvangen. Let wel: sommige artikelen zijn alleen te lezen door leden.
"*" geeft vereiste velden aan