Campagne 'mag het ietsje minder'

Op initiatief van de NBOV en samen met INretail, Vakcentrum en negen andere branches is op 14 november de campagne ‘Den Haag, mag het ietsje minder zijn?’ gestart. Deze campagne richt zich op de nationale politiek met oog op de verkiezingen. Doel is om de politiek te overtuigen van de brede rol van de ‘ondernemer in de winkelstraat’ en om de inhoudelijke programma’s te beïnvloeden.

Juist nu de zetels in de kamer zijn verdeeld is het belangrijk dat we aandacht vagen voor jouw rol als ondernemer in de winkelstraat. Doe samen met andere ondernemers in jouw winkelstraat mee aan de campagne: ‘Den Haag mag het ietsje minder?’ Hoe je dat doet zie je hieronder.

Mag het ietsje minder?

Waarom deze campagne?

In de ambachtelijke bakkerijbranche werken bijna 45.000 mensen. In alle winkels in Nederland circa 900.000. Samen leveren zij een grote bijdrage aan Nederland. Zowel economisch als sociaal. Dit wordt te vaak ‘logisch’ gevonden, omdat een winkel altijd in de buurt is.

Op initiatief van de NBOV start daarom vandaag de campagne. Dat doen we ten eerste samen met bijna alle andere branches in de winkelstraat. Hiermee willen we de meerwaarde van de ondernemer in de winkelstraat breed meegeven. Doel is dat consumenten ons belang gaan inzien en dat Den Haag onze belangen – en daarmee de belangen van dorp en wijk – hoger op de politieke agenda zet. De politiek moet vaker denken aan het mkb en wij moeten daarom vaker aan tafel zitten als beleid tot stand komt. Wat we willen?

Mag dít ietsje minder?

•    Complexe regels
•    Accijnzen en btw
•    Lasten bij zieke medewerkers
•    Loonkosten voor werkgevers
•    Lasten- en regeldruk

En mag dit ietsje meer?

•    Waardering voor ondernemerschap
•    Toegang tot financiering
•    Netto-inkomen voor onze medewerkers
•    Politie-inzet tegen winkelcriminaliteit
•    Investering in winkelgebieden
•    Bescherming tegen hoge huren

We willen zoveel mogelijk mensen bereiken, daarom werken we met veel verenigingen samen. ‘Mag het ietsje minder zijn?’ is een campagne op initiatief van de NBOV samen met Vakcentrum en INretail. Daarbij doen ook ANKO, KNS, VNV, Poeliersbond, Techniek Nederland, Dibevo, NSO Retail, NSV en NVER mee aan deze campagne.

Doe mee en vraag je collega’s in jouw winkelstraat om ook mee te doen! Maak gebruik van de kans om te laten zien wat het belang van jouw bakkerij is. Want je levert niet alleen dagverse producten, maar je draagt méér bij aan de maatschappij! Daarom verdien je ook aandacht van de politiek.
Gebruik je eigen netwerk om deze campagne onder de aandacht te brengen via socials en in jouw winkels. Download de poster in de toolkit die hoort bij jouw winkels. Je ziet daar ook meteen welke branches nog meer meedoen.

Via de social post maker deel je dus standaard foto’s of upload je eigen foto’s. Deel de campagnebeelden en -teksten die je daar vindt op je LinkedIn-, Facebook- en Instagram-pagina’s.

Gebruik de hashtag #ietsjeminder en #kiesretail bij je berichten. Dan komen deze dus terecht op de wall of fame van ietsjeminder.nl.
Volg, like, reageer op en deel alle berichten. Op die manier wordt het bereik alleen maar groter. Hieronder nog alle social mediakanalen op een rij:

We trekken samen aan de bel. Want jij, als bakker, ondernemer en winkelier, bent méér waard!

Wachtwoord resetten